Skip to main content

Jaunā Porsche Panamera Leipcigā uzstāda jaunus ražošanas standartus

Inovatīvas apvienotas tehnoloģijas, dažādu materiālu sakopojums un alumīnija izmantošana lielā apjomā — jaunais virsbūvju cehs Porsche rūpnīcā Leipcigā ir viena no modernākajām un inovatīvākajām šāda veida ražotnēm autobūves nozarē. Šeit katrā maiņā 475 roboti un ap 200 darbinieku strādā jaunās paaudzes Panamera ražošanā, izmantojot elastīgu modulāru standarta instrumentu kopumu (MSB) un vairāk nekā 90 procentu vertikālu ražošanas līniju. Virsbūvju speciālisti pielieto šai jomai vispiemērotākos materiālus, piemēram, jaunās Panamera ārējais korpuss ir pilnībā izgatavots no alumīnija. „Kopumā virsbūvē ir izmantoti 45 procenti alumīnija. Lai strādātu ar tik augstu alumīnija saturu, nepieciešams ļoti augsts kompetences līmenis instrumentu izgatavošanas un virsmu apstrādes ziņā,” paskaidro Porsche Leipcigas rūpnīcas Panamera virsbūvju ceha ģenerāldirektors Kristofs Bīrhalters (Christoph Beerhalter).

Ražošanas tehnoloģijas ne tikai izmanto augstu alumīnija saturu, bet arī uzstāda jaunus standartus. Virsbūve ir izgatavota no apmēram 430 atsevišķām detaļām, kas savienotas, izmantojot mehāniskus un termiskus apstrādes procesus, tostarp pašas jaunākās tehnoloģijas. Piemēram, jaunajai Panamera ir par 50 procentiem mazāk metinātu punktu nekā Macan modelim. Toties katrā izgatavotajā virsbūvē kopumā ir iestiprinātas 600 pašfiksējošas skrūves. Šīs skrūves pašas iegriež vajadzīgās vītnes un optimāli savieno tēraudu ar alumīniju. Tiek izmantoti arī tādi procesi kā kniedēšana ar caursišanu, alumīnija metināšana ar lāzera staru un atliekšana, ko sauc arī par sarievošanu — metāla plākšņu sastiprināšanu ar spiediena palīdzību. Papildu jauninājums apvienotu tehnoloģiju ziņā ir pielocīšana ar veltni, pievienojot virsbūves sānu malas. „Mēs apvienojam pielocīšanu ar veltni un savienošanas procesu, veidojot nekustīgu savienojumu starp vieglo alumīnija sānu malu un augstas stiprības lokšņu metālu, ko izmanto virsbūves konstrukcijā,” piebilst Bīrhalters. Katrā transportlīdzeklī ir vairāk nekā 200 metru savienojuma šuvju.



Porsche rūpnīca Leipcigā ir ne tikai viena no pasaulē progresīvākajām ražotnēm, bet arī viena no visnekaitīgākajām apkārtējai videi. Nesen notikušajā rūpnīcas paplašināšanās procesā galvenā loma bija ilgtspējīgai resursu izmantošanai. Jaunajā virsbūvju cehā neizmanto saspiestu gaisu, bet gan mērķtiecīgi pielietotas energoefektīvas apvienotās tehnoloģijas. Ievērojamu daļu no rūpnīcai nepieciešamās elektroenerģijas nodrošina uz virsbūvju ceha jumta uzstādītie fotoelementu paneļi. Arī pārējās rūpnīcas ir projektētas ilgtspējīgā veidā. Piemēram, 2013. gadā fotoelementu tehnoloģiju uzstādīja Macan virsbūvju cehā. Turklāt Macan virsbūvju cehā moderno dzesēšanas tehnoloģiju izmantošana robotizētās metināšanas pistolēs samazina enerģijas patēriņu vairāk nekā par 365 000 kWh gadā. Krāsošanas cehā akmens putekļu filtra sistēma par 60 % samazina enerģijas patēriņu salīdzinājumā ar ūdens bāzes sistēmu.



Kopš 2009. gadā Panamera tika laista tirgū, automobiļu virsbūves pirms transportēšanas montāžai uz Leipcigu ražoja un krāsoja Volkswagen rūpnīcā Hanoverē. Tagad jaunā Panamera paaudze tiek pilnībā ražota Leipcigā. 2013. gadā ražotnē uzsāka pilnu Porsche Macan ražošanas ciklu. Pētījumi, piemēram, tirgus izpētes uzņēmuma J. D. Power veiktie pētījumi, apstiprina Leipcigā ražoto modeļu kvalitāti. Pēc laišanas tirgū 2014. gadā Macan uzreiz ieņēma pirmo vietu J. D. Power vērtējumā savā segmentā un saglabāja šo vietu arī 2015. gadā. Porsche ceturto reizi paplašināja savu Leipcigas rūpnīcu, nodrošinot tajā pilnu Panamera ražošanas procesu. Ražotnes paplašināšana izmaksāja 500 miljonu eiro un ilga nepilnus divus gadus. Tika uzbūvētas jaunas ēkas, tostarp jauns virsbūvju cehs ar apmēram 60 000 kvadrātmetru ražošanas platību. Turklāt Porsche radīja 600 papildu darba vietu jaunajai Panamera paaudzei. Kopumā sporta automobiļu ražotājs Leipcigas rūpnīcas attīstībā ir ieguldījis apmēram 1,3 miljardus eiro.