Skip to main content

Štutgarte. Parīzes autoizstādē Porsche izrādīs Panamera sērijas ceturto modeli — Panamera 4 E-Hybrid ar vadāmu pilnpiedziņu un elektropiedziņu 50 kilometriem. Automašīna sasniedz 340 kW (462 ZS) lielu sistēmas jaudu un nodrošina degvielas patēriņu 2,5 l/100 km Eiropas jaunajā braukšanas ciklā (NEDC) no elektrotīkla uzlādējamiem modeļiem. Tas atbilst 56 g/km CO2 izplūdei.

Braukšana tikai ar elektropiedziņu 50 kilometrus

Uzņēmumā Porsche termins „hibrīds” ir sinonīms ne tikai ilgtspējīgai mobilitātei, bet arī veiktspējai. To apliecina modeļa 919 Hybrid uzvara Lemānas 24 stundu sacīkstēs 2015. un 2016. gadā. Tā pati filozofija nu tiek attiecināta arī uz modeli Panamera 4 E-Hybrid.

Jaunais Porsche no elektrotīkla uzlādējamais modelis vienmēr sāk darboties tikai elektriskajā režīmā un ar maksimālo ātrumu 140 km/h nobrauc līdz pat 50 kilometriem bez CO2 izplūdes. Taču arī šī Panamera ir sporta automašīna luksusa sedanu segmentā: šis Porsche modelis ar pilnpiedziņu bez piepūles sasniedz maksimālo ātrumu 278 km/h un nodrošina 700 Nm sistēmas griezes momentu. Četrdurvju hibrīda sporta automašīna pārsniedz 100 km/h atzīmi vien 4,6 sekundēs. Griezes moments tiek pārnests uz visiem četriem riteņiem, un standarta trīskameru pneimatiskā piekare nemainīgi nodrošina optimālu līdzsvaru starp komfortu un dinamiskumu.

Jaunā hibrīda stratēģija ir balstīta uz modeli Porsche 918 Spyder

Izcilā veiktspēja nav nejaušība: jaunais modelis Panamera 4 E-Hybrid iemieso hibrīda stratēģiju, kas līdz šim nav pieredzēta šajā segmentā — stratēģiju, kuras pamatā ir modelis 918 Spyder. Modelis 918 Spyder ar 652 kW (887 ZS) ir ātrākā sērijveida automašīna, kas jebkad riņķojusi Nirburgringas Ziemeļu trasē. Tās apļa rekordlaiks 6:57 minūtes daļēji ir panākts ar papildu jaudu, ko nodrošināja divi elektromotori.

Gluži kā 918 Spyder, arī Panamera elektromotora jauda (100 kW (136 ZS) un 400 Nm griezes moments) tiek sasniegta, tiklīdz vadītājs pieskaras akseleratora pedālim. Iepriekšējā modelī pedālis bija jānospiež vismaz par 80 % uz leju, lai atbrīvotu elektriskās piedziņas papildu jaudu. Tagad elektromotors un benzīna dzinējs mijiedarbojas izcilā saskaņotībā jau no paša sākuma.

Tāpat kā modelim 918 Spyder elektromotors visu laiku ir gatavs nodrošināt papildu jaudu. Tas kopā ar jaunā 2,9 litru V6 divturbīnu dzinēja veiktspējas rādītājiem (243 kW/330 ZS/450 Nm) nodrošina iespaidīgu jaudas palielinājuma iespēju, izmantojot elektromotoru un turbokompresorus.

Modelī Panamera 4 E-Hybrid elektriskā enerģija tiek izmantota arī automašīnas maksimālā ātruma palielināšanai. Uzņēmumā Porsche šis jaunais „E-veiktspējas” veids — vairāk jaudas, lielāks braukšanas prieks, mazāks degvielas patēriņš — tiek uzskatīts par veiktspējas pamatkomplektu nākotnē.

Jaunais hibrīda modulis un ātri pārslēdzamā astoņpakāpju PDK

Kopā ar V6 benzīna dzinēja atvienotāju elektromotors vēstī par Porsche hibrīda moduļu jauno paaudzi. Atšķirībā no iepriekšējā modeļa elektrohidrauliskās sistēmas jaunās Panamera atvienotāju elektromehāniski iedarbina elektriskais sajūga aktuators (ECA), tādējādi nodrošinot vēl īsāku reakcijas laiku.

Tāpat kā citiem otrās paaudzes Panamera modeļiem jaudas novadīšanai uz pilnpiedziņu tiek izmantota ļoti ātri un efektīvi pārslēdzamā astoņpakāpju dubultsajūga Porsche Doppelkupplung (PDK) transmisija. Šī transmisija aizstāj iepriekšējā modeļa astoņpakāpju automātiskā griezes momenta pārveidotāja transmisiju.

Elektromotora jauda tiek nodrošināta, izmantojot ar šķidrumu dzesējamu litija jonu akumulatoru. Lai gan akumulatora (kas ir izvietots zem bagāžas nodalījuma grīdas) enerģijas ietilpība ir palielināta no 9,4 līdz 14,1 kWh, tā masa ir palikusi nemainīga. Lai pilnīgi uzlādētos, izmantojot 230 V, 10 A pieslēgumu, augstsprieguma akumulatoram ir nepieciešamas vien 5,8 stundas. Ja Panamera standarta 3,6 kW uzlādes ierīces vietā autovadītājs izvēlas izmantot papildaprīkojumā pieejamo 7,2 kW iebūvēto uzlādes ierīci un 230 V, 32 A pieslēgumu, tad akumulators pilnīgi uzlādējas vien 3,6 stundās. Uzlādes procesu var sākt ar taimeri, izmantojot Porsche komunikācijas pārvaldību (PCM) vai lietotni Porsche Car Connect (viedtālruņiem un Apple pulksteņiem). Turklāt modeļa Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojumā ir papildu gaisa kondicionēšana salona atdzesēšanai vai apsildei uzlādēšanas laikā.

Porsche Advanced Cockpit panelis rāda hibrīdiem specifisku informāciju

Otrās paaudzes Panamera modeļu raksturīgā iezīme ir no jauna izstrādātā displeju un vadības koncepcija, kas īstenota standarta Porsche Advanced Cockpit ar skārienjutīgiem paneļiem un individuāli konfigurējamiem displejiem. Divi septiņu collu ekrāni analogā tahometra abās pusēs veido interaktīvo kabīni, un atšķirībā no šīs modeļu sērijas citām versijām modelim Panamera 4 E-Hybrid ir jaudas mērītājs, kas ir pielāgots hibrīda darbībai. Hibrīdam paredzēto displeju intuitīvās vadības princips ir līdzīgs tam, kas tika izmantots izcilajā sporta automašīnā Porsche 918 Spyder. Jaudas mērītājs parāda datus, piemēram, pašlaik izmantotās elektriskās enerģijas apjomu, kā arī apjomu, kas iegūts ar rekuperāciju.

12,3 collu skārienekrāns darbojas kā centrālais PCM vadības un displeju bloks. Autovadītājs var piekļūt dažādiem hibrīdam specifiskiem datiem gan no priekšējā, gan no kontrolmērinstrumentu paneļa. Gan jaudas palielināšanas, gan hibrīda palīgsistēma ir praktiska un informatīva. Jaudas palielināšanas palīgsistēmas displejā ir redzama jaudas palielinājumam pieejamā enerģija, bet hibrīda palīgsistēma rāda dažādus vizuālus signālus elektriskās piedziņas jaudas regulēšanai.

Augstākā efektivitāte režīmā „Hybrid Auto”

Sport Chrono pakotne, kas ietver stūrē iebūvētu režīmu slēdzi, veido daļu no modeļa Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojuma. Režīmu slēdzis un Porsche komunikācijas pārvaldība tiek izmantota, lai aktivizētu dažādus braukšanas režīmus. Šie režīmi ietver pazīstamos „Sport” un „Sport Plus” no citiem Panamera modeļiem, kas ir aprīkoti ar Sport Chrono pakotni. Hibrīdam specifiskie režīmi ir „E-Power”, „Hybrid Auto”, „E-Hold” un „E-Charge”.

Modelis Panamera 4 E-Hybrid vienmēr sāk darboties pilnīgi elektriskajā režīmā „E-Power”. Režīms „Hybrid Auto” ir pilnīgi jauna izstrādne. Pēc šā režīma ieslēgšanas Panamera automātiski maina un apvieno piedziņas avotus, lai panāktu maksimālu efektivitāti.

Režīms „E-Hold” sniedz iespēju autovadītājiem pastāvīgi saglabāt pašreizējo uzlādes līmeni, lai nodrošinātu iespēju pārslēgties uz elektrisko un tāpēc bezemisiju režīmu, piemēram, videi draudzīgā zonā galamērķī. Režīmā „E-Charge” akumulatoru uzlādē V6 dzinējs; lai to veiktu, benzīna dzinējs ģenerē lielāku jaudu par pašlaik braukšanai nepieciešamo.

Augstākais piedziņas veiktspējas līmenis tiek panākts režīmos „Sport” un „Sport Plus”. Šajos režīmos V6 divturbīnu dzinējs darbojas nepārtraukti. Režīmā „Sport” akumulatora uzlāde visu laiku tiek uzturēta minimālajā līmenī, lai nodrošinātu pietiekamu jaudas rezervi e-paātrinājumam, kad tas ir nepieciešams.

Režīms „Sport Plus” ir paredzēts maksimālai veiktspējai, tas ļauj Panamera sasniegt maksimālo ātrumu 278 km/h. Šajā režīmā akumulators tiek uzlādēts pēc iespējas ātrāk, izmantojot V6 divturbīnu dzinēju.

Modeli Panamera 4 E-Hybrid tagad ir iespējams pasūtīt Eiropā

No elektrotīkla uzlādējamā versija ir ceturtais modelis jaunajā Porsche Panamera sērijā; visiem modeļiem ir pilnpiedziņa. Sēriju tagad veido Panamera Turbo (404 kW/550 ZS), Panamera 4S (324 kW/440 ZS), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 ZS) un Panamera 4 E-Hybrid (ar 340 kW/462 ZS sistēmas jaudu). Šie četri modeļi ir sporta un pasažieru automašīnas apvienojums, veidojot Gran Turismo koncepciju, kas piedāvā pasaulē unikālu dinamiskuma un komforta apvienojumu.


12.09.2016

Connect with Porsche Club Latvia